Wetenschappelijke bronnen
Zoek via kernwoorden:
De voorspellende waarde van afzonderlijke risicofactoren voor selectieve aandacht en woordenschat werd getest bij peuters die voorschoolse educatie kregen. Uiteindelijk bleek vooral het niveau van selectieve aandacht en woordenschat op 2,5 jarige leeftijd een voorspeller te zijn van de groei die kinderen op die terreinen doormaken tot hun 5e jaar. Ook dit onderzoek wijst in feite op het belang van voorschoolse educatie met name voor kinderen die op 2,5 jarige leeftijd sterk achterlopen in hun ontwikkeling op genoemde domeinen.
Laura M. Justice, Hui Jiang, Kelly Purtell, Tzu-Jung Lin, T.J. en Arya Ansari
Tashia Abrya, Scott Latham, Daphna Bassok en Jennifer LoCasale-Crouch (online 17 January 2015)
Meghan P. McCormick, Christina Weiland, JoAnn Hsueh, Michelle Maier, Rama Hagos, Catherine Snow, Nicole Leacock, en Laura Schick (2020)
Virginia E. Vitiello, Robert C. Pianta, Jessica E. Whittaker en Erik A. Ruzek (2019)
Angela Pyle en Erica Danniels (2017)
Angela Pyle, Christopher Deluca, Erica Danniels en Hanna Wickstrom (2020)
Clancy Blair en Cassandra Cybele Raver (2015)
Chien, N.C., Howes, C., Burchinal, M., Pianta, R.C., Ritchie, S., Bryant, D.M., Clifford, R.M., Early, D.M. & Barbarin, O.A. (2010)
Toub, T.S. Hassinger-Das, B., Turner Nesbitt, K., Ilgaz, H., Weisberg, D.S., Hirsh-Pasek, K., Golinkoff, R. M., Nicolopouloud, A., & Dickinson, D.K. (2018)
Nina Sajaniemi, Eira Suhonen, Elina Kontu, Pekka Rantanen, Harri Lindholm, Sirpa Hyttinen & Ari Hirvonen (2011)
National Scientific Council on the Developing Child (2007)
Ritchie, S., Maxwell, K.L., & Bredekamp, S. (2009)
Blair, C.B. & Raver, C.C. (2012)
Bick, J. & Nelson, C. (2017)
Chambers, B, Cheung, A.C.K. & Slavin, R.E. (2016)