Hoe komt wetenschappelijke kennis eenvoudig in het onderwijs terecht?

Op 14 november 2024 organiseerden het LEJK en LEPOVO samen met NRO (beheerder van onderwijskennis.nl, nro.nl, nco.nl en Kennisrotonde.nl) een inhoudelijke discussie over 'hoe kan de wetenschappelijke kennis, die beschikbaar is bij NRO, optimaal worden benut in het onderwijs?'

Met ruim 40 aanwezigen werden er vier groepen gevormd, waarmee werd gesproken over deze centrale vragen:

  • Hoe kun je als lerarenopleider de kennis die het NRO ontsluit inzetten op je eigen werkplek? Wat heb je daarbij nodig en wat helpt je daarbij?

  • En: Aan welke kennis is aanvullend behoefte vanuit het werkveld?

De ochtend was erg leerzaam voor alle aanwezigen. De opbrengsten zijn samengevat en hiermee wordt verder gewerkt aan het verspreiden van wetenschappelijke kennis in het werkveld. We bedanken iedereen voor de waardevolle gesprekken die zijn gevoerd.

Previous
Previous

Terugblik symposium ‘Overgangen, kwetsbaar of kansrijk’ op 14-11-2024

Next
Next

Uitnodiging: 'Overgangen: kwetsbaar of kansrijk?'