LEJK-lector co-promotor bij Universiteit Twente over Startgroepen

Komende maand, op vrijdag 3 november om 12.45 uur, verdedigt Ilona Veer aan de Universiteit Twente haar proefschrift ‘Early childhood selective attention, vocabulary, and other prerequisites for school success. Studying early childhood educational disadvantage’. Ilona startte het onderzoek naar de Startgroepen, een soort vve-plus, dat aan de basis stond bij de beleidsbeslissing om het aantal uren vve uit te breiden naar 16 uur per week. In haar rol als onderzoeker bij het Centraal Bureau voor Statistiek heeft ze daarnaast de effecten van werkende vs niet-werkende gezinnen tijdens de vroege levensjaren van kinderen op lange termijn onderzocht. Hans Luyten (Universiteit Twente) en Cathy van Tuijl (Universiteit Utrecht) zijn de co-promotoren die deze promovenda de afgelopen jaren begeleid hebben.

De pdf van het proefschrift is op te vragen bij C.vanTuijl@saxion.nl

Previous
Previous

LEJK-lector Ineke Oenema neemt afscheid

Next
Next

LEJK bij de Tsjipcast podcast: wat is de toegevoegde waarde van voor- en vroegschoolse educatie voor jonge kinderen?